FAQ Webshop

1. Bestellen Webshop


1.1 Hoe kan ik online een bestelling plaatsen?

In onze webshop is het mogelijk om een bestelling met of zonder account te plaatsen. Wanneer je een account bij ons hebt aangemaakt log je eerst in. Via de knop ‘in winkelmand’ voeg je jouw favoriete product toe aan de winkelmand. Via de knop ‘bekijk winkelmand’ kom je in een overzicht terecht waar de door jouw geplaatste artikelen worden verzameld. Het is mogelijk om wijzigingen aan te brengen wanneer je van gedachten bent veranderd. Denk er ook aan om jouw persoonsgegevens én de artikelen alvorens goed te controleren voordat je de bestelling plaatst. Helemaal tevreden? Maak dan de aankoop definitief door op de knop ‘bestelling plaatsen’ te klikken. Je wordt doorgeleid naar een betaalpagina waar je kunt afrekenen. De bevestiging wordt per e-mail verzonden dus houd je mailbox in de gaten. 

 

1.2 Is er een minimumbedrag voor het plaatsen van een bestelling?

Nee, wij hanteren geen minimumbedrag voor het plaatsen van een bestelling. Let wel op dat er onder een bedrag van € 75,- een bedrag van € 7,25 aan verzendkosten in rekening wordt gebracht. 

 

1.3 Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen. Hoe kom ik aan deze bevestiging?

Direct na het plaatsen van een bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer eerst de spam of ongewenste mail map. Het kan zijn dat de mail onterecht in deze map is aangekomen. Staat de bevestiging hier niet tussen? Dan is er bij het invullen van de persoonsgegevens wellicht iets misgegaan. Controleer of wijzig jouw persoonsgegevens via instellingen in je account. Kloppen de gegevens maar heb je toch geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met ons via info@decorette.nl. 

 

1.4 Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren of aan te passen, nadat deze is besteld? 

Wanneer je de geplaatste bestelling wilt annuleren, adviseren wij om telefonisch contact met ons op te nemen. Informatie over retourneren vind je verderop in deze FAQ. Helaas is het niet mogelijk om na een afgeronde bestelling nieuwe producten toe te voegen. In dit geval raden we aan om een nieuwe bestelling te plaatsen.  
 

1.5 Welke leveringsmogelijkheden zijn er voor mijn bestelling? 

Wij bieden de volgende twee leveringsmogelijkheden voor jouw webshop bestelling.  

  • Laat de bestelling bij jou thuis bezorgen. Bij een bestelling onder de €75,- rekenen wij verzendkosten van €7,25-. Bij een bestelling boven de €75,- is verzending gratis. Decorette neemt contact met je op na het plaatsen van de bestelling en informeert jou over de verwachte levertijd.  
  • Kom de bestelling afhalen in een door jou geselecteerde Decorette winkel. Tijdens het bestelproces selecteer je een voorkeurswinkel. Wanneer de aankoop in onze webshop door jou is afgerond en betaald, ontvangt deze voorkeurswinkel hiervan een melding. Zij zorgen ervoor dat de producten worden gereserveerd en informeren jou via de telefoon of e-mail over de verwachte levertijd. Je ontvangt per mail een ordernummer waarmee je de bestelling kunt ophalen in de voorkeurswinkel.  
     

1.6 Kan ik ook bestellen in het buitenland?

Het is niet mogelijk om buiten Nederland te leveren.


2. Betalen Webshop

2.1 Wat zijn de betaalmogelijkheden in de Decorette webshop? 

Het is bij Decorette mogelijk om met meerdere betaalmiddelen te betalen. Op het moment van betalen word je automatisch doorgestuurd naar de betaalomgeving van jouw bank waar je via de vertrouwde betaalomgeving kunt betalen. Dit gaat op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Na betaling ontvang je per e-mail de betaalbevestiging.  

 

2.1 Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Dit is afhankelijk van de waarde van de bestelling. 
 

2.2 Ontvang ik een factuur?

Een pdf van de factuur is bijgevoegd bij de e-mail bevestiging. 
 

2.3 Gebruiken jullie een veilige betaalomgeving?

Het is bij Decorette mogelijk om met meerdere betaalmiddelen te betalen. Op het moment van betalen word je automatisch doorgestuurd naar de betaalomgeving van jouw bank waar je via de vertrouwde betaalomgeving kan betalen. Dit gaat op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Na betaling ontvang je per e-mail de betaalbevestiging. 


 

3. Bezorgen & afhalen

 

3.1 Wat zijn de levertijden? 

Heb jij ervoor gekozen om jouw bestelling op te halen in één van onze winkels? De ondernemer van deze winkel informeert jou telefonisch of per mail over de levertijd en binnenkomst van jouw product(en). Heb je gekozen om jouw bestelling thuis te laten bezorgen? Dan neemt Decorette contact met je op na het plaatsen van de bestelling en informeert jou over de verwachte levertijd. 


Wij hanteren een levertijd van gemiddeld 3-5 werkdagen.
 

 

3.2 Wat zijn de verzendkosten?

Als je ervoor kiest om de bestelling thuis te laten bezorgen, rekenen wij €7,25 aan verzendkosten.  Wanneer het bestelbedrag boven de € 75.- uitkomt, verzenden wij de artikelen zonder extra verzendkosten te rekenen. Als je ervoor kiest om jouw bestelling af te halen in een Decorette voorkeurswinkel brengen wij geen verzendkosten in rekening.  
 

3.3 Is het mogelijk om mijn bestelling met meerdere producten in één keer te laten bezorgen?

Wij streven altijd om de gehele bestelling in één keer te versturen. Het kan voorkomen dat een deel van de producten uit de bestelling niet op voorraad is. In zo’n geval zijn wij genoodzaakt om een bestelling in meerdere zendingen te versturen. Wij zullen je hierover tijdig informeren. Als dit voorkomt worden er geen extra verzendkosten in rekening gebracht. Die komen voor onze rekening! 
 

3.4 Kan ik zelf een datum kiezen voor levering van mijn bestelling?

Nee, helaas is het in onze webshop niet mogelijk om een gewenste leverdatum te kiezen. 


4. Retouren, klachten en garantie 

 

4.1 Is het mogelijk om een retourzending te laten ophalen?

Het is niet mogelijk om een retourzending te laten ophalen. Je dient een retourzending zelf in een Decorette winkel af te leveren.  
 

4.2 Hoe verloopt de retourprocedure?

Wanneer het product aan onze retourvoorwaarden voldoet, kan je deze kosteloos retourneren. De artikelen breng je terug naar de voorkeurswinkel die de artikelen ook voor jou heeft besteld. Op vertoon van de (kopie) pakbon waarop het ordernummer staat vermeld wordt het artikel retour genomen. De ondernemer neemt de retourzending in ontvangst en tekent jouw ‘bewijs bij afgifte’. Deze download je hier. Neem deze geprint mee naar de winkel. Je ontvangt het retourbedrag dan in de Decorette winkel. Mocht je één of meerdere producten uit de bestelling houden, dan krijg je alleen het bedrag van de retour gestuurde product(en) terug, niet de verzendkosten. 

 

4.3 Moeten de producten in de originele verpakking zitten om deze te kunnen retourneren?

Producten worden alleen retour genomen wanneer deze met de originele verpakking worden aangeboden. Wij snappen dat dit met sommige producten niet mogelijk is, probeer deze dan in de meest juiste staat met het product te retourneren.
 

4.4 Waar moet een product aan voldoen om deze te kunnen retourneren?

Producten kunnen geretourneerd worden binnen de reguliere termijn van 14 dagen. Je ontvangt het volledige bedrag, op dezelfde manier als dat je betaald hebt, retour inclusief de verzendkosten.  Je kan terugbetaald worden op een andere betaalmiddels als je hier uitdrukkelijk mee instemt, hier zijn geen kosten aan verbonden. Wij hanteren de volgende retourvoorwaarden: 

  • Het product is onbeschadigd
  • Het product is voorzien van de originele verpakking en labels (zie opmerking 4.3)
  • Het product is niet bewerkt
  • Het product is niet als maatwerk besteld ( bij maatwerk producten geldt geen bedenktermijn)

4.5 Heb ik garantie op mijn artikelen?

Decorette levert jou producten in overeenstemming met de overeenkomst, die in goede staat zijn en bij normaal gebruik zoals verwacht blijven werken. Als dit niet het geval is, kan je contact opnemen met Decorette en dan zoeken wij naar een juiste oplossing

4.6 Wat is het garantiebewijs?

Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. 

4.7 Wat is het garantietermijn?

Nederland kent geen wettelijk garantieteremijn. Een product moet zo lang meegaan als er verwacht mag worden. Als een product toch niet overeenkomt met de beschrijving of niet goed werkt, dan is dit aan Decorette te wijten en kan je een klacht indienen via info@decorette.nl

Contact

Heb je een andere vraag die niet voorkomt in de FAQ? Neem dan contact met onze klantenservice op. Wij helpen je graag en doen ons best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact op met ons Hoofdkantoor:
Decorette, 
Koninginneweg 1, 
3871 JZ Hoevelaken, 
info@decorette.nl
, T 033-2532851 (lokaal tarief)
Kvk nr. 20074112 te Breda, BTW nr. NL800656337B01

Dichtstbijzijnde winkel

Service en contact

Heb je ons nodig?

Contact de winkel in jouw buurt, maak een afspraak aan huis of bel met onze klantenservice.

Laat je inspireren

Doe de Decorette Stijl Test, meld je aan voor de nieuwsbrief of verdwaal in ons inspiratie-archief.

Woonideeën

Service

Actueel

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Decorette

Onze winkels